Kunstzinnige therapie

Kunstzinnige therapie is beeldende therapie, waarbij je op laagdrempelige wijze werkt met creatieve technieken. Tekenen, schilderen en boetseren geven je de mogelijkheid je te uiten op een andere manier dan via een gesprek.


Deze mensen vertelden mij na hun therapietraject:

"Ik kan nu mijn leven beter richting geven."
"Mijn gevoeligheid kan ik beter inzetten als kracht, in plaats van dat het een eigenschap is waar ik niets over te zeggen had."
"Ik durf nu meer voor mezelf te staan. Wat een verandering als je met meer zelfvertrouwen in het leven kunt staan!"
"Ik heb door de oefeningen geleerd om dichter bij mezelf te blijven en in te zien dat ik net zo goed meetel als iedereen."


Werkwijze

Door creatieve opdrachten word je uitgenodigd om te ‘praten met je handen’ en daarbij je gevoel te laten spreken. Zo kun je je bewust worden van dingen waar je met woorden nog niet bij kunt; je handen spreken de taal van je hart.

In kunstzinnig werk laten mensen vaak dezelfde patronen en belemmeringen zien als in het dagelijks leven. Met gerichte oefeningen kun je werken aan het doorbreken van die patronen.

Door middel van verf, steen of klei beeld je altijd iets van je innerlijk uit. Uit het beeld zie ik hoe het met je is en waar jouw gezondheid overgaat in ongezonde stukken. Door met gerichte opdrachten te werken versterk je jouw gezondheid. Kunstzinnige therapie geeft inzicht, kracht en vitaliteit. Kunstzinnig werken geeft ontspanning en plezier.


Voor wie?

Voor zowel kinderen als volwassenen die meer in balans willen komen. Vitaliteit komt niet van buiten, maar heeft zijn basis in het meer onbewuste wils- en gevoelsleven, waarin je kunt scheppen en spelen. Ieder mens bezit deze bron van vitaliteit, maar het kan zijn dat je er weinig contact mee hebt. Dat kan een scala aan gevoelens, gedachten of psychische ongemakken oproepen, bijvoorbeeld gevoelens van lusteloosheid, angst of boosheid, vermoeidheid en slaapstoornissen.

Ook kan een verstoring zijn opgetreden bij het verwerken van ingrijpende gebeurtenissen, zoals omgaan met moeilijkheden in het verleden; een chronische ziekte; het overlijden van een naaste; het staan voor wezenlijke keuzes voor je toekomst.

Na tien sessies had ik mijn zelfvertrouwen terug en ik voel mij nu nog stevig.

Wil je weten hoe hooggevoeligheid voor jou een kwaliteit kan zijn?

Download de gratis 5 tips!

Voornaam Achternaam E-mailadres Schrijf mij in voor de nieuwsbrief Klik hier voor gratis 5 tips